Nasihat Ustaz Azhar Idrus Untuk perkongsian



Ketika kita mengeluh: “eeeiii, aku penat sangat..."
 ALLAH menjawab: (وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا) “ Dan KAMI jadikan tidurmu utk istirehat (An Naba' : 9)

Ketika kita mengeluh: “Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku..."
ALLAH menjawab : (لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا) “ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan” (Al Baqarah : 286)

Ketika kita mengeluh : “Serabutnyaa..."
ALLAH menjawab : ( أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ) “ Hanya dgn mengingatku hati akan menjadi tenang”          (Ar Ra'd : 28)

Ketika kita mengeluh: “Apa yg aku buat ni semua sia-sia..."
ALLAH menjawab : (فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ) "Siapa yg mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, nescaya ia akan melihat balasannya ” (Al Zalzalah : 7)

Ketika kita mengeluh:“ tak dak sorang pun yg nak tolong aku..."
ALLAH menjawab: (وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ) “ Berdoalah (mintalah) kepadaKU, nescaya Aku kabulkan” (Al Ghafir : 60)

Ketika kita mengeluh :“ Aku sedihh sangat...”
ALLAH menjawab: ِ ( لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا ۖ )“ Jgnlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita " (At Taubah : 40)

Jgn byk mengeluh. Banyakkan bersabar dan teruskan kehidupan ini, dengan taqwa... Moga-moga Kita Menjadi Insan Yang Bertakwa ^^ Mohon sahabat-sahabat semua share untuk manfaat kita bersama.. Terdapat dua jenis manusia:-

1. Bila dia baca dan lihat ilmu ini dia abaikan…


2. Bila dia baca sesuatu yg bermanfaat dia sebarkan…

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.