Spekulasi #MH370


Sekarang Banyak spekulasi yang dipasarkan dalam media masa dan blog termasuklah blog wan punya la...

contohnya:


Betul apa yang dikata oleh beliau kita sebagai umat islam hanya mampu mendoakan mereka yang berada disana supaya selamat, malah sekalipun dapat bertemu jua pulang dalam keadaan yang baik-baik. kepada yang luar sana tidak perlu lah kita membuat sebarang andaian-andaian yang belum tentu lagi benar kerana islam tidak menggalakan sesiapa membuat sesuatu perkara yang belum tentu ada bukti yang kukuh (iaitu dari mata kasar) dan seandainya sudah ada bukti yang betul-betul boleh di lihat dari sudut pandangan mata kasar baru lah ia di anggap benar.



الْعُمْرَةُ إِلَى الْعُمْرَةِ كَفَّارَةٌ لِمَا بَيْنَهُمَا وَالْحَجُّ الْمَبْرُورُ لَيْسَ لَهُ جَزَاءٌ إِلَّا الْجَنَّةُ

Maksudnya: “Antara satu umrah ke satu umrah yang lain menghapuskan dosa di antara keduanya, dan haji yang mabrur tidak ada ganjaran baginya melainkan syurga.” (riwayat Al Bukhari dan Muslim)



اتق الله حيثما كنت، وأتبع السيئة الحسنة تمحها ، وخالق الناس بخلق حسن

Maksudnya: “Bertaqwalah kamu kepada Allah SWT di mana sahaja kamu berada. Dan susulilah keburukan dengan kebaikan, kerana sesungguhnya kebaikan akan menghapuskan keburukan. Dan berakhlaklah dengan manusia dengan akhlak yang mulia.” (Riwayat At Tirmizi dan Ahmad)

hadis-hadis seperti ini membicarakan tentang pengampunan dosa-dosa yang kecil. Adapun dosa-dosa besar yang telah dilakukan perlu kembali kepada taubat nasuha.

SAMA-SAMA KITA MENDOAKAN MAS #PRAYFORMH370 MEMBANTU MERINGANKAN BEBAN DENGAN DOAKAN SUPAYA DAPAT TEMUI MAS #MH370