Fikiran Terganggu



Hari ini [14/05/2014]

Masih tidak dapat melelapkan mata, jam menunjukan pukul 2.47 am, entah kenapa masih segar mataku untuk terus berjaga sedangkan esok aku berkerja. Ya Allah apa lagi yang engkau letakan dalam benak fikiran ku sehingga sukar aku untuk melelapkan mata ini..

Aku cuba pejamkan mata ini untuk terus lena tetapi bermacam-macam yang timbul dalam imaginasiku ini sehingga aku dibuai berbagai gambaran yang tidak sepatutnya aku bayangkan, bukan imaginasi yang tidak baik tetapi bayangan gambar seperti mainan  video sentiasa terbayang setiap kali aku pejam.

Bayangan yang sentiasa berulang-ulang dengan bermacam-macam legaran image yang sentiasa timbul membuatkan aku fikir apa yang harus aku lakukan, mungkin kerana aku sudah meningkat usia yang separuh abad usia orang muda yang mungkin semua orang laluinya… aku Cuma bayangkan apa yang akan berlaku pada masa akan datang sekiranya umurku sudah menigkat pada abad usia matang warga emas…

Dan dalam masa yang aku lalui itu apa yang telah aku buat serta habiskan masa muda aku itu dengan membuat perkara apa??? Mungkin itu yang membuatkan aku sentiasa mengimaginasi perkara atau masa akan datang [masa depan] yang akan aku lalui sekiranya umurku sampai ke tahap itu. Ini membuatkan aku jadi kurang masa tidur pada waktu malam, dan akan aku ceritakan setiap detik yang akan berlaku… sedangkan aku perlu masa tidur yang cukup untuk aku berkerja keesokan harinya…

Balik kepada perkara yang membuatkan aku tidak dapat tidur ini adalah aku fikirkan masa depan aku dan apa yang aku buat pada masa itu untuk mengubah kehidupan ku ini kepada yang lebih baik. Aku hanya bayangkan apa yang aku dapat lakukan  seperti pengalaman dan bakat aku yang aku minat seperti fotographer tidak tahu la betul ke tidak aku eja tu.. dan aku suka edit mengedit gambar-gambar aku sendiri serta suka mencipta benda yang baru atau belajar menggunakan sesuatu benda yang belum aku terokai…

Dan aku fikirkan dengan cara itu lah aku boleh buat duit. Tetapi di sebalik itu aku fikirkan juga yang aku ni tidak ada pengalaman dalam bidang tu semua, walaupun aku ada computer dan camera yang boleh menolongku nanti tetapi aku perlukan pengalaman dan belajar bagaimana menggunakan atau melakukan sesuatu cara yang baik dan yang lebih baik untuk melihat serta tampak cantik atau menarik…

Itu juga peranan aku perlukan untuk menarik minat orang yang melihatnya supaya dengan pengalaman serta pelajaran yang aku belajar dapat membuatkan aku berkerja sendiri dengan lebih cepat, tepat dan pantas supaya orang tidak menunggu lama untuk melihat hasilnya.. aku harap suatu hari, apa yang aku habiskan masa tidur aku ini demi memikirkan benda ini akan tercapai supaya tidak sia-sia aku habiskan masa tidur aku ini kerana memikirkan benda ini semua.

Alhamdulillah…

Aku mulai rasa mengantuk,
Dan aku perlu cepat untuk lelapkan mata kerana esok aku berkerja.

Pemuda yang inginkan sesuatu yang baru dan dapat mengubah kehidupannya

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.